Waarom moeten bedrijven milieuvriendelijker zijn?

De wereld is in gevaar en er zijn vele redenen om dat te zeggen: het weer, de vervuiling en de overbevolking. En als we nadenken over hoe dit kan worden opgelost, denken we meestal aan het in één keer stoppen van al deze zaken: stoppen met vervuilen en leven als holbewoners. Maar de waarheid is, dat dit niet praktisch is en het is nog erger voor ons -als individuen.

Ten eerste zijn mensen van nature destructief, zodat het onmogelijk zal zijn om iedereen op de planeet te leren hoe hij of zij op een niet-destructieve manier moet leven.

Ten tweede is leven als ”holbewoners” niet voor iedereen haalbaar omdat het leven te moeilijk zou worden zonder technologie – die dit probleem in de eerste plaats heeft veroorzaakt door de stijgende levensstandaard.

De oplossing? Het is simpel: we moeten bedrijven milieuvriendelijk maken . Zij zijn degenen die allerlei producten gebruiken en factor in 2 miljard 2 miljoen ton co2 alleen door dit te doen . Ook zou het niet zo’n moeilijk proces zijn als sommigen beweren – als we het verplicht zouden stellen- dat elk bedrijf zijn milieu moet metenimpact, kunnen we de groei van het probleem een halt toeroepen door nieuwe manieren te vinden om bedrijven milieuvriendelijk te maken.

Per slot van rekening zijn er al veel geweldige manieren om dat te doen. Producten die minder energie, gerecycleerde materialen en hernieuwbare hulpbronnen gebruiken, zijn in winkels in het hele land te vinden. En met een levenscyclusanalyse van elk product zouden consumenten kunnen kiezen welk product beter is voor het milieu – zonder dat u erover hoeft na te denken.

Zelfs grote veranderingen zoals minder papier gebruiken en auto’s zuiniger maken, kunnen al een grote bijdrage leveren aan het redden van onze planeet. Veel bedrijven worden ook al elke dag milieuvriendelijker door hun recyclingprogramma’s te verbeteren, meer energie uit hernieuwbare bronnen te halen en zelfs hun koolstofvoetafdruk te verkleinen door een levens voor de gevolgen voor het milieu.

Dus waarom zouden we dat niet doen? De waarheid is dat bedrijven er niets bij te verliezen hebben als ze milieuvriendelijker worden. Ze zullen hun producten nog steeds kunnen verbouwen en verbeteren met dezelfde technologie die ze nu gebruiken.

En als een bedrijf milieuvriendelijker wordt, wint iedereen: de consument heeft een beter product en een gezonde aarde – terwijl het bedrijf nog steeds niet milieuvriendelijk bezig is.

Kortom, bedrijven kunnen middels een co2 voetafdruk en life cycle analysis meer inzicht krijgen op het effect van de de bedrijfsprocessen. Benieuwd hoe je dit kunt uitbesteden bij een strategische partner? Bekijk dan de website van hhc.earth en begin je onderneming nog duurzamer te maken!