Waardoor wordt een storing bij Ziggo veroorzaakt?

 

Het is vervelend als je huishouden te maken krijgt met storingen op de tv, of met het internet. Het internet is uit de huidige samenleven niet meer weg te denken en een storing kan dan ook lastige problemen veroorzaken. Wellicht ben je vanuit huis aan het werk en was je net een bestand aan het uploaden toen het internet wegviel. Waardoor worden deze storingen eigenlijk veroorzaakt en wat kun je het beste doen als jouw huishouden te maken krijgt met een dergelijke storing?

Soorten storingen bij Ziggo

Ziggo is de grootste provider van Nederland. Bij Ziggo kun je een abonnement nemen voor internet, televisie en telefonie. Helaas komt een Ziggo storing regelmatig voor, maar gelukkig zijn deze vrijwel altijd gemakkelijk op te lossen. Wel moet je hierbij opletten waaraan je merkt dat je mogelijk te maken hebt met een storing. Doordat Ziggo verschillende diensten levert, kun je met verschillende soorten storingen te maken krijgen. Een storing op de televisie is namelijk iets anders dan een internetstoring.

Stoorzenders

Heb je last van een slecht beeld, of helemaal geen beeld, op je televisie? Dan is er waarschijnlijk een probleem met het frequentie signaal van jouw TV. Elk apparaat dat gebruik maakt van signalen, zoals een televisie, heeft een eigen signaal frequentie. Sommige signaal frequenties kunnen dicht bij elkaar liggen, wat een storing als gevolg kan hebben. Hierdoor kunnen er strepen of blokken op het beeldscherm verschijnen. Vaak is dit dan het geval bij meerdere kanalen op de televisie en wordt dit veroorzaakt door een apparaat met een vergelijkbare signaal frequentie.

Landelijke storingen

Er zijn eveneens af en toe landelijke storingen bij Ziggo. Deze worden altijd gemeld op storingsite.nl. Als je dus last hebt van een storing met jouw internet of op je TV, check dan eerst of er sprake is van een landelijke storing. Deze storingen worden veroorzaakt doordat Ziggo regelmatig werkzaamheden uitvoert aan het netwerk en de infrastructuur. Deze storingen zijn natuurlijk vervelend op het moment zelf, maar deze werkzaamheden zorgen ervoor dat jij in de toekomst nog sneller internet en betere televisie hebt. Gelukkig duren deze werkzaamheden nooit lang en kun je snel weer aan de slag. 

Wat te doen bij een storing?

Een eerste gedachte die wellicht bij je opkomt als je merkt dat je te maken hebt met een storing, is de hulp inroepen van de helpdesk. Vaak kun je de problemen echter gemakkelijk zelf oplossen. Check of de WiFi op het desbetreffende apparaat aanstaat, of reset de modem. Problemen met de televisie? Kijk of het op meerdere kanalen het geval is en zie of de TV beter werkt als je een bepaald apparaat ergens anders neerzet. Nog altijd last van een storing? De helpdesk van Ziggo staat altijd voor je klaar!