Verpakkingen laten bedrukken met je merk of naam

Wanneer je een webwinkel of een ander bedrijf hebt, kan het nodig zijn om verpakkingen te versturen naar je klanten. Deze verpakkingen zijn in de meeste gevallen bruine kartonnen dozen of witte enveloppen. De inhoud is in dit geval het meest belangrijk. Dit kan ook anders. Je kunt klanten met de verpakking al laten kennis maken met je merk om herhalingsaankopen te bevorderen. Er zijn bedrijven en webshops die zowel verpakkingen leveren als het bedrukken ervan. Je kunt dit dus ook gemakkelijk online bestellen. Denk aan dozen, enveloppen, zakken en beschermingsmateriaal. Je kunt je verpakkingsmateriaal in kleine of grote aantallen bestellen. Zowel particulieren als bedrijven kunnen dit bestellen.

Waarom eigen verpakkingsmateriaal?

Om de verpakkingen zo uniek mogelijk en aan je bedrijf of merk gelieerd te maken, is het mogelijk om verpakkingen te laten bedrukken met je (bedrijfs)naam en/of merk. Verpakkingsmateriaal is dus niet alleen handig om producten mee te versturen, maar daarnaast dient het dan ook nog eens als promotie voor je naam, merk of bedrijf. Je naamsbekendheid zal vergroot worden en klanten zullen eerder je merk kunnen opnoemen of herkennen (top-of-mind awareness). Daarnaast geeft het ook een professionele uitstraling en zullen klanten het merk serieuzer nemen.

Soorten verpakkingen

Er zijn vele soorten verpakkingen beschikbaar. Er is voor ieder product of iedere verzending wel verpakkingsmateriaal te verkrijgen. Of dat nu iets breekbaars of iets groots is. Denk aan brievenbusdoosjes, wikkelfolie, kledingzakken, gripzakken of opvulmateriaal. Alleen al qua enveloppen zijn er tal van mogelijkheden, zoals luchtkussen enveloppen, kartonnen enveloppen of zelfs monsterzak enveloppen. Daarnaast zijn er ook enorm veel zakken beschikbaar. Ook ter bescherming van de inhoud van de verzending is er genoeg te verkrijgen. Denk dan aan luchtkussentjes, piepschuim of opvulmateriaal. Dit is zowel los als verwerkt in de verpakking te koop.

Wat kun je er mee?

Zowel het versturen van producten als het vergroten van je naamsbekendheid. Niet alleen de producten worden naar de desbetreffende persoon, klant of bedrijf gestuurd, maar de ontvanger zal ook steeds weer in aanraking komen met de naam of het logo. Dit wordt een touchpoint genoemd.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *