Milieuvriendelijkheid wordt steeds belangrijker

Uit onderzoek blijkt dat Milieuvriendelijkheid een belangrijke factor te worden voor consumenten(Han, Hsu, Lee, & Sheu, 2011a). Consumenten zijn bereid om meer te betalen voor milieuvriendelijke producten en diensten. De consument is veeleisender geworden. Niet alleen duurzame producten die een bedrijf aanbiedt zijn genoeg voor de consument om voor dat bedrijf te kiezen. Het imago van duurzaamheid is van groot belang. Consumenten reageren sterk op imago van bedrijven. Negatieve publiciteit over duurzaamheidsbeleid van bedrijven heeft grote gevolgen voor de koopintentie van klanten. Duurzaamheid is voor bedrijven erg belangrijk. Men kan concluderen dat consumenten waarde hechten aan duurzaamheid. Een deel van de consumenten zal bereid zijn om meer voor duurzame producten te betalen en ondervindt geen cognitieve dissonantie. Deze veeleisende consumenten zorgen ervoor dat veel organisaties bij het vormen van een visie en een strategie dit in hun achterhoofd moeten houden. Dit is makkelijker gezegd dan gedaan. Veel organisaties schakelen daarom een derde partij in om deze veranderingen op strategisch niveau goed in te voeren. Zo ondersteunt BECIS organisaties om de visie en strategie op het gebied van informatiemanagement. Echter zijn er steeds meer bedrijven die als ondersteunende partij dienen voor veel organisaties.

Becis.nl