Maar wat is internet marketing, echt?

Als we internetmarketing definiëren komen we ook wel uit op online marketing. Internet marketing is het proces van het bevorderen van een bedrijf of merk en haar producten of diensten via het internet met behulp van tools die helpen met het maken van meer internetverkeer naar de bedrijfswebsite, zodat er meer verkoop op gang komt.

Internet marketing een vrij brede term die een scala aan marketing tactieken en strategieën omvat – met inbegrip van inhoud, e-mail, zoeken, betaalde media, en nog veel meer (Bron: www.reputatiefabriek.nl).

Tegenwoordig wordt internetmarketing echter vaak door elkaar gebruikt met ‘content marketing’. Waarom? Want content marketing is de internetmarketing van het heden en de toekomst.

Content Marketing Institute definieert contentmarketing als:

“Een strategische marketingaanpak gericht op het creëren en distribueren van waardevolle, relevante en consistente inhoud om een duidelijk omschreven publiek aan te trekken en te behouden – en uiteindelijk winstgevende klant actie te stimuleren.”

Denk aan content marketing als volgt: content marketing (of inbound marketing) is in directe tegenstelling tot traditionele reclame (outbound marketing), en in directe integratie met de patronen en gewoonten van de huidige generatie.

We houden er niet van om aan verkocht te worden, we hebben onze ad-blockers aan en we kijken nauwelijks meer naar de kabel. Contentmarketing serveert content die onze pijnpunten aanpakt en is er wanneer we die willen.

Zoals u leest is content marketing of internet marketing enorm gecompliceerd en daarom kiezen veel bedrijven ervoor om deze te laten uitbesteden. U kunt daarom als u in de omgeving Amsterdam woont zoeken naar ‘Linkbuilding Amsterdam’ dan vindt u bedrijven waar u uw online/internet/content marketing kan laten uitbesteden. Doordat deze bedrijven gespecialiseerd zijn in hun vak krijgt u ook kwaliteit van uw geld en dit zal zich laten tonen in uw verkoopomzet. Tevens heeft u minder werk in handen en kunt u zich focussen op waar uw bedrijf om gaat.