Maak impact met direct mail

Veel commerciële organisaties krijgen te maken met teruglopende resultaten van e-mailcampagnes. Dat komt omdat de inbox van consumenten en zakenrelaties inmiddels verzadigd is met nieuwsbrieven en promoties. Waar het jaren geleden hip en modern was om reclame en relatiebeheer te digitaliseren, is het nu juist verstandig om weer analoog te gaan. Een geadresseerde envelop in de bus heeft een veel hogere attentiewaarde. Dat weet ook Daklapack. Als specialist op het gebied vertellen zij je meer over de impact van direct mail.

Terug van weggeweest

Direct mail is terug van bijna-weggeweest. Sinds voornoemde digitalisering, die zo’n twintig jaar geleden is ingezet, was het versturen van direct of semi-geadresseerde enveloppen met promotie-inhoud vooral voorbehouden aan loterijen. In de B2B-wereld heeft direct mail het iets langer volgehouden, maar ook hierin werd steeds meer het toetsenbord en de muis ter hand genomen. Wilt u dus echt impact maken bij uw klanten of relaties, maak dan gebruik van direct mail

Het begint met de envelop

Opvallen met direct mail begint met de envelop. Als voorbeeld nemen we weer de loterijen; zij vallen op met glimmende goudkleur-enveloppen en afwijkende vormen. Als de ontvanger dan ook nog eens zijn/haar naam en adres op de envelop ziet staan, dan is de drang om deze te openen niet meer te weerstaan. Daar kan geen click-through rate van welke e-mailcampagne dan ook tegenop. 

Kosten-batenanalyse

Een kleine ‘maar’, die u ongetwijfeld al voelt aankomen, is dat direct mail meer kosten met zich meebrengt dan de digitale variant. Maak daarom van te voren en achteraf een analyse van de kosten en wat het oplevert.