Hoe communiceer je als bedrijf goed naar de buitenwereld?

Het is belangrijk om je als bedrijf te laten zien. Je moet aanwezig zijn. Door externe communicatie zorg je ervoor dat je klanten binnenhaalt. Er zijn verschillende manieren om te communiceren naar (potentiële) klanten. In dit artikel gaan we het hebben over de verschillende manieren. 

Beurs

Het is aan te raden om als bedrijf op een beurs bekendheid te verwerven. Pauwerd is een standbouwbedrijf dat jou kan helpen met het bouwen van een stand. 

Krant

Veel bedrijven zetten nog steeds een advertentie in de lokale krant. Veel mensen lezen nog steeds de krant. Het is dus nog steeds een goede mogelijkheid voor je externe communicatie. 

Via Facebook

Facebook is een social media platform waar veel bedrijven op actief zijn. Het is heel gemakkelijk om een bericht met foto te posten en dit te versturen naar je volgers. Je kunt ook adverteren via Facebook. Veel bedrijven stellen een gebied waarin ze getoond willen worden. Ook kun je adverteren op basis van interesses. 

Instagram

Instagram is een social media platform waar veel jongeren op te vinden zijn. Grote bedrijven schakelen influencers in om hun bedrijf te promoten. Deze influencers hebben veel volgers en kunnen jouw product of merk aanprijzen door middel van het posten van een foto met jouw merk of product. 

LinkedIn

Tegenwoordig zitten ook heel veel mensen op LinkedIn. Als jouw bedrijf vooral in de B2B zit, dan is het slim om actief te zijn op LinkedIn. Op LinkedIn zitten veel mensen uit de economische wereld. Het is ook een handig platform om nieuwe zakelijke contacten te benaderen. 

Persbericht

Als er iets nieuwswaardig gebeurd binnen je bedrijf dan is het slim om een persbericht te versturen. In een persbericht kun je bijvoorbeeld vermelden dat je bedrijf gaat uitbreiden of dat er nieuw product in jullie productielijn komt.

SEO

Tegenwoordig doen veel bedrijven aan zoekmachineoptimalisatie. Wat is dit precies? Je optimaliseert je website om te scoren op bepaalde zoekwoorden die voor jou relevant zijn. Heel Nederland zit op Google. Veel bedrijven krijgen dan ook het meeste verkeer op hun website via organisch verkeer. 

SEA

Adverteren via Google is ook een mogelijkheid. Veel (grote) webshops met dure producten gebruiken Google Adverteren om hun producten te verkopen. Het is mogelijk om op verschillende manieren te adverteren: Google Shopping, display, search en video.