Adverteren met HTML5 banners

De wereld van adverteren is behoorlijk dynamisch. Voor je het weet is een nieuwe ontwikkeling alweer achterhaald en ineens weer verouderd. Blijvertje zijn echter de HTML5 banners, een banner die de nodige voordelen biedt en de logische opvolger is van de HTML4. Met de ‘nieuwe’ banner ben je een stuk flexibeler en ondanks de kleine bestandsgrootte is er erg veel mogelijk met deze banner. Tijd dus om de HTML5 banner te testen en jezelf te overtuigen van de vele mogelijkheden die HTML5 biedt ten opzichte van de voorganger, 

HTML5 banners zijn nog geavanceerder dan je van HTML4 gewend was

HTML5 banners?  Dit zijn banners die nog geavanceerder opgebouwd kunnen worden als de advertenties die je gewend was. HTML5 is de logische opvolger van HTML4 en deze banner is er al vanaf 2014. De HTML5 code heeft als voordeel dat je voor nieuwe tags niet meteen externe plug-ins hoeft te hebben. Je hoeft dus niet meteen te beschikken over Adobe Flash of Quicktime, of maar eens wat te noemen. Deze programma’s waren voorheen wel noodzakelijk, wilde je een site goed in beeld kunnen krijgen. HTML5 vangt dit op. Flash banners worden toch al niet langer door Google ondersteund. 

Ongekend veel mogelijkheden met een relatief kleine bestandsgrootte

In principe hebben HTML5 banners een relatief kleine bestandsgrootte. Toch bieden ze ongekend veel mogelijkheden. Een goed voorbeeld? HTML5 banners kunnen tot wel 16 miljoen kleuren bevatten. In vergelijking met bijvoorbeeld GIF-banners zijn dit er een stuk meer, want die bieden slechts 256 kleuren namelijk. Als manier van adverteren raken de HTML5 banners meer en meer in trek.  Dat heeft onder meer te maken met de zeer dynamische opbouw. 

Zo creëer je ook sneller interactie met de klant

Met behulp van HTML5 banners kun je verschillende afbeeldingen, klikbare delen en bewegende elementen invoegen. De conversiewaarde van een banner wordt op die manier al snel hoger. AIs dat het geval is, dan heb je ook veel sneller interactie met de klant. En dat is precies wat je wenst met een banner of advertentie. Een banner moet opvallen, moet voor interactie met de klant zorgen. Met een HTML5 banner gaat je dit een stuk gemakkelijker af. 

Een banner nodig voor alle mobiele devices

Een HTML5 banner heeft echter nog meer voordelen. Zo wordt de banner ondersteund door alle mogelijke mobiele devices en door alle browsers die er zijn. HTML5 wordt erg breed gedragen, dus ook door de bekende platformen Doubleclick en Adwords. Nog een voordeel: er is nu maar een soort banner noodzakelijk voor alle devices. Hoe anders was dat tot voor kort, toen je voor elk device wel iets aan moest passen. Zelfs de Apple devices kunnen het met een en dezelfde banner doen. Omdat er ook nog eens gewerkt wordt met de standaard HTML5 code, kun je de banner vaak ook nog gemakkelijk aanpassen, mocht daar aanleiding voor zijn. Met de HTML5 banner ben je dus ook nog eens flexibel en reageer je snel en adequaat op de situatie, mocht dat noodzakelijk zijn.